הקשר בין הפרעת קשב וריכז ללחץ




גם  אדם רגיל שהיה מתעצבן אם חברת התעופה אבדה את המזוודה שלו  או שפקק התנועה  שבו הוא קעו לא זז בכלל , או פרויקט גדול שהוא עושה בעבודה היה נתקע . אבל לאנשים  עם הפרעת קשב והיפראקטיביות א , מצבים מלחיצים כמו אלה יכולים לגרום לייאוש רגשי גדול עוד יותר.
יותר ממחצית מאלו עם הפרעת קשב וריכוז מתקשה לווסת את הרגשות שלהם, החוקרים מצאו, ולכן הם מפגינים יותר כעס מוגזם, תסכול וחוסר סבלנות בתגובה לאכזבות וחוסר נוחות יומיומיות.
מה שמתחיל כמרגישים קצת עצבני במהירות יכולה להפוך לתסכול, שיכול להפוך במהירות את הכעס במלוא מובן מילה. בהתחשב ברגשות העזים האלה, זה קל לראות מדוע מבוגרים עם הפרעת קשב וריכוז עלולים להסלים מצב נתון על ידי להיות גס רוח, עושה סצנה, או צעקות.
ניהול מתח קטן יכול ללכת דרך ארוכה
.
תשע טכניקות כדי לנסות
יש יסודות ניהול מתח פשוטים להתאמן כדי שהחיים לא יסתחררו כל כך מהר ובקלות יצאו מכלל שליטה
.

1 לנשום.
 קח 10 נשימות איטיות ועמוקות לפני או במהלך מצב מלחיץ יכול ללכת דרך ארוכה לקראת שמירה על קור רוח
.
2להזיז את הגוף שלך
למתוח לכמה דקות באמצע היום או לקחת בחוץ טיול קצר
.
3 עזור לעצמך לעקוב אחר הזמן
 מבוגרים עם
ADHD לעתים קרובות מתקשים להגיע בזמן, לסיים את משימה, ולהישאר על מסלול. ועוד יותר מאחורי הם נופלים, הדגישו יותר הם יהיו. כדי להימנע מבעיה זו נפוצה, השתמש בשעון, שעון, טלפון נייד, או מחשב לוח שיהיה צפצוף או זמזום במרווחי זמן קבועים, כך שתוכל לבדוק אם אתה נשאר במשימה, לא משנים אם המשימה שניקתה את המטבח , החזרת שיחות טלפון, או כתיבת דו"ח.
4 אין מה לומר
 לא לחבל בעצמך באומרו כן לכל מחויבות קטנות, רישום יתר היום שלך, ואז מרגיש לחוץ
.
5 ספורט  על בסיס קבוע.
פעילות גופנית יכולה להילחם בלחץ בדרכים רבות. אנשים שפעילים הם רגועים יותר מאשר אלו שלא מתאמנים. פסיכולוגים שחושבים שפעילות גופנית מגבירה את יכולתו של הגוף להגיב ללחץ
.
5 שלוט בתחושה שלך
נסה לא לפעול על כל מחשבה או תחושה שיש לך, רק בגלל שאתה חש מתוסכל או כועס זה לא אומר שאתה צריך לעשות משהו בקשר לזה. "עיסוק צופה מחשבות וההרגשות שלך ללכת על ידי, אופן שבו עננים מרחפים על פני שמים ולאחר מכן הם נעלמו", אומר אדוארד מ האלוול, MD, ילד ומבוגר פסיכיאטר ומייסד של המרכז לאלוול קוגניטיבית ורגשית בריאות בסדברי , מסצ'וסט
6. מצא מאמן
מצא מאמן המנוסה בעבודה עם מבוגרים עם הפרעת קשב וריכוז.
 מאמן יכול לעזור לך עם כמעט כל היבט של חיים עם הפרעת קשב וריכוז, ובכלל אני מייעץ לך על איך להיות יותר מאורגן, יהיה עובד טוב יותר, ומסתדר עם חברים, קרובי משפחה, ובן זוגך
.
7 מצא את נקודת הרוגע שלך
להבין מה עוזר לך להישאר רגוע. לדוגמה, אין להניח את הדברים ליום המחרת לעזור לך להישאר מאורגן? האם הוספת זמן נוסף כדי להגיע למקום יעזור לך להימנע מהאיחורים? כתיבת יומן המפרט כל פעם שאתה מגיב עשויה לעזור לך להבין למה אתה מגיב וכיצד להימנע ממנה.
8 קבל את מי שאתה
אל תוסיף אשמה לתחושה  שלך. אין שום סיבה להאשים את עצמך במצבך. יש לך הפרעה רפואית שגורמת לסימפטומים מסוימים וזקוק לטיפול נאות. אם אתה מקבל טיפול, אתה צריך להרגיש טוב יותר עם עצמך.
אם אתה זקוק לתמיכה נוספת, להצטרף לקבוצת תמיכה מקומית או הפרעת קשב וריכוז מוצא את רשת כמו זו שלנו שנימצאת במפיסבוק  של אנשים שתומכים אחד את השני. אתם תגלו אפילו יותר רעיונות ולקבל פתרונות חיוביים שיכול לעזור אפילו יותר.