מה היא בעצם דיסלקציה


במאמר זה לקחתי מידע רב מהאינטרנט מהאינטרנט בנושא הגדרה של מה היא דיסלקציה

הדבר הראשון שצריך לומר הוא שדיסלקסיה לא נוצרת  כתפוצה של הוראות לא טובה או גרועה.
 להיפך, זה מציג את ההורים המודאגים של ילדים דיסלקטים  באור חיובי  לכאלה שלקחים  את היוזמות שהביאו דיסלקציה לקדמת זירת קשיי הלמידה.
הורים בודדים שהתמידו בהצבעה לבתי ספר של ילדיהם, שמשהו בטח לא בסדר כאשר ילד שלי אינטליגנציה נורמלית כנראה לא לומד לקרוא ולכתוב.

אז מה באמת  הסיבה דיסלקציה?
אם להיות אמיתי , אף אחד לא ממש יודע באותו הרגע. יש כבר גידול ריאלי בסכום של מחקר מתקיים, ומספר האפשרויות מתחילים לצוץ, אבל המים עדיין עכורים למדי. התמונה הכוללת היא שדיסלקציה יכולה להיגרם על ידי גורמים תורשתיים, ו / או בעיות שמיעה ( בעית מודעות פונלגית חבולה )  בגיל צעיר.
נלקח מאתר http://www.narayana-publishers.com/
גורמים תורשתיים
ברור כי דיסלקציה נמצאת לעתים קרובות מאוד במשפחות, ולעתים קרובות מלווה בשמאליות איפשהו במשפחה. זה לא אומר שאם הורה דיסלקטי באופן אוטומטי יהיה לך ילד דיסלקטי, או שילד שמאלי בהכרח יהיה דיסלקטי.
 אבל איפה דיסלקציה מזוהית, בין שליש למחצית מילדים יש היסטוריה של קשיי למידה במשפחה שלהם, ויותר ממחצית יש בן משפחה שהוא שמאלי.
עם ההתקדמות הטכנית שהיו יכולים להתחולל במוח סריקה בשנים האחרונות, הרבה מחקר בוצע בדיקת מוחם של אנשים דיסלקטים. צרורות של תאים שמתחת לפני השטח של המוח שכבר זוהה ששוכבות על המשטח במוחו של אדם שאינם דיסלקטים.
קבוצות אלו של תאים צריכות עברו לשטח של המוח בזמן שבו המוח מתפתח בעובר, אבל לא הצליחו לעשות את כל הדרך. הם ידועים כתאים "מחוץ לרחם" (כמו הריון מחוץ לרחם, שבו הביצית לא הגיעה לרחם ומופרה בחצוצרה).
מחוץ לרחם אלה של תאים נמצאים בעיקר בשמאל והקדמי של המוח - האזורים שהם חשובים לקריאה וכתיבה. תחום נוסף של המוח - מערכת
Magno התאי, העוסקת ביכולת שלנו לראות תמונות נעות - הוא קטן במוחם של אנשים דיסלקטים. זה הופך את הקריאה קשה יותר, שבו המוח יש לפרש את האותיות השונות ומילים שהעיניים רואות כמו שהם סורקים מילים ומשפטים במהירות.
עם השימוש של ה-
EEG (אלקטרו), שבו אלקטרודות קטנות עם חוטים מחוברות באופן זמני מחוץ לראשו של אדם, אפשר היה לראות פעילות מוחית מוגברת בצד הימני של המוח, כאשר ילד מתחיל ללמוד לקרוא . פעילות מוגברת מורגשת בצד השמאל בקורא מתקדם.
עם זאת, את מוחם של ילדים דיסלקטים להראות וריאציה חריגה בפעילות שמאל וצד ימין. מחקרים שנערכו לאחרונה מצאו כי, בעוד שילדים שאינם דיסלקטים להשתמש בצד השמאלי של המוח שלהם לעבודת שפה, ילדים דיסלקטים צריכים להשתמש בצד ימין גם כן. זה לא הצד של המוח שמחווט לעבודת שפה, וכתוצאה מכך, המוח של ילדים דיסלקטים והמבוגרות צריכים לעבוד על פי שישה יותר קשה. זו עשויה להיות הסיבה שהילדים ומבוגרים דיסלקטים מתעייפים מעבודת שפה והתמודדות עם טקסט.

בעיות שמיעה בגיל צעיר.
אם ילד סובל הצטננויות תכופות ודלקות גרון בחמש השנים הראשונות, האוזניים יכולות להיות חסומות מהעת לעת, כדי שנפגעת שמיעה. ההורים יכולים בקלות להיות מודעים לכך עד שרופא ממש מסתכל לתוך אוזנו של הילד. מצב זה מכונה לעתים 'אוזן דבקה "או" אובדן שמיעת מוליך ". אם הקושי הוא לא הבחין בשלב מוקדם, ואז המוח המתפתח לא עושה את הקשר בין הצלילים שהוא שומע.
למידה מוקדמת זו של צלילים ומילים היא יסוד ליכולתו של הילד לפתח כדי להתמודד עם שפה וטקסט. אם ילד אינו יכול לשמוע בבירור, לא ניתן יהיה לשמוע את ההבדל בין מילים כמו 'פין' ו 'דק', או 'מאוורר' ו 'ואן'. חוסר השמיעה ברורה גם לעכב מודעות הפונולוגיה של הילד - היכולת לשמוע שמילים מורכבת מצלילים והברות קטנים יותר, כמו "
ca-t ', או' ב- אה ( אגב נימצה גם בלימדה של כל שפה אחרת )
עיכוב במודעות פונולוגיה גורם לקשיים לכל חיים - דיסלקציה - אם פעולה מתקנת לא נלקח בשלב מוקדם מאוד. הטיפול הנפוץ ביותר הוא ההחדרה של צינור או
Grommet זעיר לתוך אוזנו של הילד. הדבר זה מאפשר לנוזלים כדי לנקז כך ששמיעתו של הילד משוחזרת. טיפול נוסף הוא הסרת השקדים, שהם לעתים הסיבה לדלקות החוזרות והנשנות.
שילוב של שניהם
לפעמים ילד ירש גנים שלהיפטר או שלה כלפי קשיים העוסקים במילה המודפסת, וגם חווה בעיות שמיעה מוקדמות. ילדים אלו נמצאים לעתים קרובות להיות די קשה דיסלקטי, וזקוקים להרבה תמיכה בבית הספר שלהם והשנים במכללה, כמו גם במקום העבודה.

אסטרטגיות למידה יכולה לעשות את הבדל עצום
אסטרטגיות למידה כדי להתגבר על הקשיים הקשורים בדיסלקציה יכולה לעשות את הבדל עצום לביצועיו של ילד או מבוגר דיסלקטי. בפרט, שיטה "רבה חושית" באמת יכולה לעזור: זה כרוך ללמד ילדים ללמוד איות, למשל, לא רק על ידי שמיעה ואומר את הצלילים של האותיות, אלא גם על ידי שימוש בזיכרונות החזותיים ומישוש שלהם (מגע) על ידי כתיבת אותיות באוויר, על השטיח, מה שהופך אותם בפלסטלינה או בכתב יד גדול מאוד (הצטרף) על גיליונות נייר גדולים. זה נותן להם מוח זיכרון חזותי ומישוש של המילה כמו גם זכרתי ששמע את הצלילים של האותיות. מצטרף לאותיות יחד - בכתב היד הצטרף - מסייע למוח לזכור את סדר האותיות במילה.
עוצמות פיצוי.
יש עוצמות פיצוי לאדם דיסלקטי. ילדים ובני נוער דיסלקטים  יש תועלת רבה בשלושה תחומים חשובים:
1. יצירתיות,
2. פעילות גופנית
3. אמפתיה עם אחרים.

מורים שעובדים עם ילדים ובני נוער דיסלקטים לראות דוגמאות של הציורים יצירתיים ומלאת דמיונם בבית הספר, וכישורים וההנאה בספורט, משחקים, פעילויות שחייה, פנסיונים להחליק ואחרות הדורשות תיאום פיזי שילדים רבים שאינם דיסלקטים למוצאם קשה.
כל ילד דיסלקטי חווה בעיות ותסכול בבית הספר - לעתים קרובות כולל בריונות, לצערנו - והם לומדים להזדהות עם חוויות של אנשים אחרים של קושי.